Allt om väder, vind,
klimatet, naturkatastrofer
och framförallt åska
med blixtar.
Blixtar.se - Åska och ovädersforum
Välkommen Gäst
Login:

Lösenord:

Kom ihåg mig

[ ]
[ ]
[ ]
 Online just nu (33)
Blixtar.se :: Forum :: Åskväder :: Åsktrackers

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
TOA
Moderatorer: Johannes, Slacker, Sunshades
Författare Post
jakop
fredag - 22 jul 2011, 12:31
Plats: Bergkvara Kalmar län
Synd att ingen hoppade på Ricos erbjudande men vår Finlänska vänner var snabba nu finns det 11 st i Finland bra jobbat
Tillbaka till toppen
Webbplats Bookmark and Share
richo
lördag - 23 jul 2011, 23:17
Plats: Nakskov, Denmark
Ja! nu 12, og mindst 10 mere er hastigt på vej.

/richo
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Kenny
söndag - 24 jul 2011, 02:53
Plats: Mora / Dalarna
Ja jätte konstigt! eller inte...TOA är ett bra försök vilket jag inte säger något om, men kom med nått bättre så kan även jag hänga på! Hela ideen är skruvad!
Tillbaka till toppen
jakop
söndag - 24 jul 2011, 13:14
318 st användare ute i europa kan inte ha fel eller ?
Tillbaka till toppen
richo
onsdag - 27 jul 2011, 10:30
Plats: Nakskov, Denmark
Det stemmer heller ikke - hvor har du det vrøvl fra ?

/richo
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Kenny
onsdag - 27 jul 2011, 18:01
Plats: Mora / Dalarna
Jag har ju redan sagt vad jag tycker om detta system så ska inte säga så mycket mer...
Kollar dock aldrig på Blitzortsung just för att det stämmer så dåligt! Här uppe kan det bero på dåligt med antenner men det går knappast att skylla på i södra Sverige och ändå är det så många fel där... så något galet är det ju med systemet!

Tycker StrikeStar är betydligt bättre som grundar sig på samma sak, dock genom att triangulera Bolteks detektorer!
Tillbaka till toppen
SkySparkDanne
onsdag - 27 jul 2011, 21:17
partydc

Plats: Västra Frölunda Göteborg
Vad gäller Blitzortung så körs en funktion där man måste ha tre eller fler som reggat en blixt för att den skall anses vara en urladdning av systemet så en dålig station kommer automatiskt inte att vara med med störningar men hur väl detta fungerar vet jag inte. Tycker mig dock inte se alltför många felreggar över vältäckta områden.

En sak vill jag starkt påpeka och det är att INGET SYSTEM är 100% pålitligt och knappast LPATS heller, det felreggas ganska mycket även i det kommersiella systemet vill jag påstå!

Vad gäller Strikestar är det inte mycket bättre det, tycker snarare det fungerar rätt dåligt över vissa områden då jag jämfört med radar och tex LPATS eller IMPACT som nu gällande system heter!

Ofta är dock många medverkande trackersajter inaktiva på Strikestar så anledningen kan ligga där såklart!
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
jakop
tisdag - 06 sep 2011, 07:32
Har köpt ytterliggare en TOA anläggning nu, den nya med usb så nu ska jag testa att köra mobil över laptop och mobilt bredband är färdigbyggd ska bara konfigurera datorn så det kommer ett utlåtande så fort som möjligt.
Tillbaka till toppen

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Allt material på sajten är skyddat av upphovsrätt. Copyright 2004-2016 - Johannes Hansson, Blixtar.se
Ansvarig utgivare och chefredaktör: Joacim Ahlstrand (Sunshades)
Renderingstid: 0.1749 sek, 0.0973 av det till frågor.