Allt om väder, vind,
klimatet, naturkatastrofer
och framförallt åska
med blixtar.
Blixtar.se - Åska och ovädersforum
Välkommen Gäst
Login:

Lösenord:

Kom ihåg mig

[ ]
[ ]
[ ]
 Online just nu (27)
Blixtar.se :: Forum :: Åskväder :: Åsktrackers

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
*** TOA - er du med ??
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Johannes, Slacker, Sunshades
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Lelle
onsdag - 01 jun 2011, 22:37
Plats: Tillberga Västerås
Vi behöver några till richo för att täcka in Svedala sen finns det vissa besserwissers här oxå men s-kit i dom, som medlem kan vi zoma in på google till gatuplan det är inte dåligt eller hur!
Boltek ja det har sin för och nackdel jag har deras samtliga system både PCI och LD samt GPS och med deras system så kan man inte zoma in till gatuplan. Vi får hoppas att det dyker upp fler användare till .blitzortung.org
Tillbaka till toppen
Webbplats Bookmark and Share
Kenny
onsdag - 01 jun 2011, 22:52
Plats: Mora / Dalarna
Vadå inte zooma in till gatuplan? Du kan ju zooma in till 25 km i Boltek... det är ju mer än nog. Varför ska du ha ner till gatuplan då inte ens de kommersiella systemen är så exakta.
Tillbaka till toppen
Forecaster
onsdag - 01 jun 2011, 23:28
Forumvärd
Plats: Skåne
Jag anser inte detta som reklam, han gör inte reklam för någon annan sajt och det är inte så att han har egen fabrik som kan göra hundratals enheter. Finns inget enormt intresse så jag tror inte det kommer göras många enheter. Jag har därmed beslutat att inte vidta några åtgärder. Tråden är under bevakning och jag tittar in ibland för att se vad som händer.

Föreslår att ni tar diskussioner som inte tillhör tråden, i PM.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Lelle
onsdag - 01 jun 2011, 23:43
Ja du Kenny läs på så du vet vad du pratar om!
Tillbaka till toppen
Lelle
onsdag - 01 jun 2011, 23:47
Du är fortfarande välkommen som medlem Kenny om du har ett system .blitzortung.org
Tillbaka till toppen
richo
onsdag - 01 jun 2011, 23:56
Plats: Nakskov, Denmark
Et kommercielt system som det DMI i Danmark har, har nøjagtighed på bedre end 500m - ofte 200m.
TOA-systemer som Blids.de og Blitzortung har nøjagtighed på få km. Det er ikke muligt med et pejlesystem.
Den store fordel ved systemer som det fra Boltek er dets hurtighed - har du selv systemet, har du retning og intensitet inden for sekunder. Afstanden er problemet. Hvis du ser regnRadar, kan du bedømme afstand og justere systemet til bedre en 25km, men justeringen skrider let. Jeg var den første der fik det i Danmark, og har kørt med det i mange år.

/richo
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
richo
torsdag - 02 jun 2011, 00:00
Plats: Nakskov, Denmark
.

Jeg har set en nyere rapport, men kan ikke lige finde den.

/richo
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Slacker
torsdag - 02 jun 2011, 00:17
slacker

Plats: Karlstad, Värmland
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Kenny
torsdag - 02 jun 2011, 02:47
Lelle skrev ...

Ja du Kenny läs på så du vet vad du pratar om!

Jag tänker inte ens kommentera det där...
Tillbaka till toppen
Kenny
torsdag - 02 jun 2011, 02:49
richo skrev ...

Et kommercielt system som det DMI i Danmark har, har nøjagtighed på bedre end 500m - ofte 200m.
TOA-systemer som Blids.de og Blitzortung har nøjagtighed på få km. Det er ikke muligt med et pejlesystem.
Den store fordel ved systemer som det fra Boltek er dets hurtighed - har du selv systemet, har du retning og intensitet inden for sekunder. Afstanden er problemet. Hvis du ser regnRadar, kan du bedømme afstand og justere systemet til bedre en 25km, men justeringen skrider let. Jeg var den første der fik det i Danmark, og har kørt med det i mange år.

/richo

Ja men precis, några km, då har man väl inte riktigt användning för inzomning ner till gatuplan... Det var det jag ville tala om.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Allt material på sajten är skyddat av upphovsrätt. Copyright 2004-2016 - Johannes Hansson, Blixtar.se
Ansvarig utgivare och chefredaktör: Joacim Ahlstrand (Sunshades)
Renderingstid: 0.1231 sek, 0.0353 av det till frågor.