Allt om väder, vind,
klimatet, naturkatastrofer
och framförallt åska
med blixtar.
Blixtar.se - Åska och ovädersforum
Välkommen Gäst
Login:

Lösenord:

Kom ihåg mig

[ ]
[ ]
[ ]
 Online just nu (23)
Blixtar.se :: Forum :: Åskväder :: Åsktrackers

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
*** TOA - er du med ??
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Johannes, Slacker, Sunshades
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Kenny
måndag - 30 maj 2011, 16:59
Plats: Mora / Dalarna
richo skrev ...

Boltek har den fordel at den virker alene og er hurtig.
Den er ikke præcis, men det er jo heller ikke det du har brug for. - kørte selv med Boltek i mange år.
/richo

Beror väl på vad man menar med precis. Vad det gäller vinkeln tycker jag absolut den är perfekt. Det är väl avståndet som är lite så där.
Så egentligen är det ju bättre med en Boltek-tracker då man både kan köra triangulering på den om man vill det, samt använda den som självstående om man vill.
Nackdelen är väl priset men känns som jag hellre betalar det priset för att slippa ligga uppkopplad hela tiden.
Tillbaka till toppen
Webbplats Bookmark and Share
/frykentracker/
måndag - 30 maj 2011, 17:10
Gäst
Jepp! Det står jag för! Elektronik kostar en spottstyver om man har rätt kanaler, det vet jag som radioamatör, men jag syftade dock på siten som skulle vara reklamfri, vilket den inte är.
Elektronik är för övrigt en kategori där man tjänar enorma pengar på reservdelar, som exempel kan tas en motstånd för 0,50 :- som ute i handeln kostar 5 :- Detta tror jag inte ens Richo kan säga emot. Sedan försår jag inte varför du köper elektronik från andra länder när det finns på hemmaplan?
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
richo
måndag - 30 maj 2011, 17:22
Plats: Nakskov, Denmark
Kenny skrev ...

richo skrev ...

Boltek har den fordel at den virker alene og er hurtig.
Den er ikke præcis, men det er jo heller ikke det du har brug for. - kørte selv med Boltek i mange år.
/richo

Beror väl på vad man menar med precis. Vad det gäller vinkeln tycker jag absolut den är perfekt. Det är väl avståndet som är lite så där.
Så egentligen är det ju bättre med en Boltek-tracker då man både kan köra triangulering på den om man vill det, samt använda den som självstående om man vill.
Nackdelen är väl priset men känns som jag hellre betalar det priset för att slippa ligga uppkopplad hela tiden.

Ja! men så er vi jo enige

/richo

Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
/frykentracker/
måndag - 30 maj 2011, 17:45
Gäst
Eftersom jag ej kan erbjuda frakttjänst längre ( det var väl det Richo retade sig på) så ska jag inte lägga mig i detta längre. Happy shopping!
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
richo
måndag - 30 maj 2011, 17:54
/frykentracker/ skrev ...

Jepp! Det står jag för! Elektronik kostar en spottstyver om man har rätt kanaler, det vet jag som radioamatör, men jag syftade dock på siten som skulle vara reklamfri, vilket den inte är.
Elektronik är för övrigt en kategori där man tjänar enorma pengar på reservdelar, som exempel kan tas en motstånd för 0,50 :- som ute i handeln kostar 5 :- Detta tror jag inte ens Richo kan säga emot. Sedan försår jag inte varför du köper elektronik från andra länder när det finns på hemmaplan?

Du kan sikkert få alting billigere - det er kun os andre der er for dumme.

Jeg betaler 19 øre for en 1% metalfilm-modstand og jeg har ikke kunne finde den kvalitet billigere.
Problemet med indkøb er at selvom jeg kun skal bruge 5 stk. skal jeg købe 100 for at få dem til den pris - derfor taler jeg om spild.
Om jeg køber dem hos et multinationalt firma i Danmark, eller en lille butik i en baggård i Tyskland, er for MIG ligegyldigt, de er alligevel lavet i fjernøsten.

Da du ikke er medlem, kan du ikke få sider uden reklame.
Alle medlemmer kan få data til deres egne sider UDEN reklamer, og se siderne uden reklame.

Som jeg har skrevet tidligere er det et tilbud at købe via mig - det har du sagt nej tak til, og det må jeg leve med

Tror du så ikke du kan lade dem der er tilbage selv beslutte om de vil handle med mig, eller har du mere du skal ødelægge tråden med.

/richo
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
/frykentracker/
måndag - 30 maj 2011, 18:07
Gäst
"eller har du mere du skal ødelægge tråden med."

Å nej då! Kör på du! Synd bara att blixtar,se ska stå för din gratisreklam.

"Da du ikke er medlem, kan du ikke få sider uden reklame"

Mao inte reklamfritt!

Nu är detta historia för min del, Tack och adjö.

Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
richo
måndag - 30 maj 2011, 18:23
"Alle medlemmer kan få data til deres egne sider UDEN reklamer, og se siderne uden reklame"

...man ser hvad man vil
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
/frykentracker/
måndag - 30 maj 2011, 18:43
Gäst
Forumreglerna är ganska klara på denna punkten """inlägg med enda syftet att göra reklam för annan sajt/tjänst/företag är förbjudet.""" Följ reglerna eller strunta i det, det är opp till dig.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
/frykentracker/
måndag - 30 maj 2011, 18:45
Gäst
"".man ser hvad man vil"" Precis!
och i detta fallet ser du inte vilka regler som gäller på detta forumet! OK?
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Johannes
måndag - 30 maj 2011, 23:20

Plats: Sollentuna, Stockholm
Om man anser att en tråd bryter mot någon regel eller på annat sätt ska ses över finns en knapp på varje inlägg där man kan anmälda för översyn med en kommentar med orsaken till anmälan.
En forumvärd, admin eller jag kommer då se över inlägget och välja en lämplig åtgärd.

Att börja diskutera och tjaffsa om detta i tråden bryter i sig mot regelerna.
Tillbaka till toppen
Webbplats Bookmark and Share
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Allt material på sajten är skyddat av upphovsrätt. Copyright 2004-2016 - Johannes Hansson, Blixtar.se
Ansvarig utgivare och chefredaktör: Joacim Ahlstrand (Sunshades)
Renderingstid: 0.1028 sek, 0.0200 av det till frågor.