Allt om väder, vind,
klimatet, naturkatastrofer
och framförallt åska
med blixtar.
Blixtar.se - Åska och ovädersforum
Välkommen Gäst
Login:

Lösenord:

Kom ihåg mig

[ ]
[ ]
[ ]
 Online just nu (29)
Blixtar.se :: Forum :: Åskväder :: Åskväderssnack

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
När var det senast ihållande åska hos er?
Moderatorer: Johannes, Slacker, Sunshades
Författare Post
oktober
måndag - 25 apr 2016, 12:05
Plats: Lerum
Ihållande åska som minst höll på i en halvtimme, när sist hände detta där du bor?

Det måste varit minst 2 år sen alltså, längesedan i alla fall.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
ragingskies
måndag - 25 apr 2016, 17:24
Plats: Norrköping, Östergötland
För min del var det 25 juli 2013. Befann mig utanför Alingsås. Oavbrutet blixtrande runt en timme ihop med ösregn. Tyvärr inte där jag bodde. Har ofta bott på platser där åskat sällan dragit rakt över.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
FROLF
måndag - 25 apr 2016, 20:05
Plats: Anundsjö
Kan säga att det var väldigt länge sen. Men däremot var jag och min flickvän med om sjukaste åskovädret sommaren 2014. Vi skulle bada men det började regna så vi tänkte vänta ut regnet under ett vindskydd. Helt plötsligt börjar det blåsa upp och innan vi ens hunnit flytta oss så forsar det vatten in i vindskyddet, kraftiga byvindar så grenar flyger överallt och träda rasar. Sen börjar åskan och det slog ner blixtar överallt och vi låg bara i fosterställning under vindskyddet med ett plåttak. Det var kanske 10 blixtar som slog ner såpass nära att jag fick rejält ont i öronen bara nån meter bort, har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. När åskovädret var över och vi gick ut från vindskyddet så hade en blixt slagit ner i trädet som stod i anslutning till vindskyddet.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Jorma
tisdag - 26 apr 2016, 17:59
Plats: Jönköping, Småland
Den 21 september 2014. 27 juli samma år kan väl också räknas in, förmodligen det intensivaste jag har varit med om under mina 17 år här i Jönköping. Förra året var det knappt nånting...passerade ett på avstånd under midsommarhelgen, annars ingenting.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
shm6666
torsdag - 28 apr 2016, 10:30

Plats: Täby / Stockholm
5: och 6: september förra året. Då var det en massivt lågtryck som gav bra med blixtar över skärgården. Jagde det vädret till Kapellskär. Dok så var det bara massivt regn över Stockholm.
Tillbaka till toppen
Webbplats Bookmark and Share
Stinger
fredag - 29 apr 2016, 07:39
Plats: Nacka/Stockholm
Senast var som Sven 6/9 -15ett fantastiskt åskväder över skärgården.
Innan det var det till och från under en dag och natt 16-17/7- 15.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Hannes1994
torsdag - 19 maj 2016, 21:52
Plats: Floda, Västergötland
I Floda där jag bor var det inget riktigt åskväder på hela förra året, men jag hoppas det blir bättre i år. Minns ett åskväder som regnet vräkte ner och det vart översvämning i hela Floda, och det blixtrade och åskade konstant i en timme. Någon gång under sommaren 2014 var detta. Jag var på Pizzeria Portobello om du känner till den, och blev fast där nästan tills dom stängde, eftersom jag inte hade regnkläder på mig.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Cadde
tisdag - 24 maj 2016, 15:27
Plats: Rannebergen, Göteborg - Västra Götaland
Räknar in förra sommaren, det höll inte i under 30 minuter men det var intensivt och nära nog för att räknas som ett bra väder för min del.

Men fick även en riktigt nice display av nattåska över Göteborg från min position. Denna höll igång i minst en timme och hade jag haft en kamera hade jag fått MÅNGA fina bilder.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Allt material på sajten är skyddat av upphovsrätt. Copyright 2004-2016 - Johannes Hansson, Blixtar.se
Ansvarig utgivare och chefredaktör: Joacim Ahlstrand (Sunshades)
Renderingstid: 0.1030 sek, 0.0112 av det till frågor.