Allt om väder, vind,
klimatet, naturkatastrofer
och framförallt åska
med blixtar.
Blixtar.se - Åska och ovädersforum
Välkommen Gäst
Login:

Lösenord:

Kom ihåg mig

[ ]
[ ]
[ ]
 Online just nu (28)
Blixtar.se :: Forum :: Väder :: Natur & Klimat

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Officiell tråd hösten 2012 + vintern 2012/2013
Gå till sidan       >>  
Forumvärdar: Johannes, Marcus, Slacker, Forecaster, Sunshades
Författare Post
Hannes1994
fredag - 10 aug 2012, 17:04
Ort/stad & Landskap: Lerum, Västergötland
Jag befinner mig just nu på Rhodos men far hem på söndag och har hört rykten om höstlikt väder där hemma, så jag tänkte göra en officiell tråd för hösten 2012 + vintern 2012/2013 där vi höst + vinternördar kan diskutera allt gällande hösten 2012 + vintern 2012/2013, som ex. väder och klimat, långtidsprognoser, vädernyheter, stormar, regn, snö, is till havs, och liknande.

Syftet med att jag startar tråden är att jag är intresserad även av höst och vinter(o)väder, att hålla mig någorlunda uppdaterad själv och att andra ska kunna hålla sig uppdaterade om vintern samtidigt att kunna uppdatera andra i mån av det jag vet/hör. Ett till syfte med tråden är att undvika osämje tillbud om klimatet i chatten, för jag menar om vi som är intresserade av kommande höst och vinter kan hålla oss i den här tråden, istället för att tex jag ska bomba chatten med det och eventuella skämt om milda vintrar, vilket vissa störde sig på i vintras och undvika konflikter och så. För jag menar de som stör sig på diskussioner om hösten/vintern behöver bara undvika denna tråden så tror jag säkert vi kan undvika någon konflikt på det sättet.

Om en forumvärd anser tråden som olämplig så får ni radera den om ni vill, inte för att jag personligen tror/tycker att den är det men ändå.

Mvh Hannes
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Raekan
fredag - 10 aug 2012, 20:36
Ort/stad & Landskap: Göteborg, Björkekärr
Är 20+ & sol i gbg.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Andreas_
fredag - 10 aug 2012, 22:05
Ort/stad & Landskap: SydVästra Skåne.
Malmö, 11 grader klart sist jag kollade ut. Extremt ovanligt 10 augusti skulle jag tro.
Kl var halv 10 när jag kollade, strax efter sol nedgång.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
MG
fredag - 10 aug 2012, 23:59
Ort/stad & Landskap: Björkhaga, Örebro
Hade +5,6 här i utkanten av Örebro som kallast i natt, just nu är det +8,9. Inte direkt några augusti-natt-temperaturer. Tycker dock sommaren varit OK, inte ngn topp tio-sommar, men helt OK. Men nu är semestern slut, börjar jobba på måndag, så jag bryr mig inte om snön kommer på tisdag. Men visst hade det varit kul med ngn helg framöver med sol och lite hyfsade temperaturer så man hade fått besöka beachen en sista gång denna sommar.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
MG
lördag - 11 aug 2012, 00:02
Ort/stad & Landskap: Björkhaga, Örebro
Själv önskar jag en mild och blaskig vinter, har inte uppskattat vintrarna 2008-2011. Är resande konsult och åker cirka 4000 mil bil under vintern på isiga och snöiga småvägar runt om i landet och då gillar jag bättre regn. (Bara det inte fryser på.) Hade jag haft ett stationärt jobb på kontor hade det fått kommit 2 meter snö och varit -30 från 1 november...
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Hannes1994
lördag - 11 aug 2012, 02:04
MG skrev ...

Själv önskar jag en mild och blaskig vinter, har inte uppskattat vintrarna 2008-2011. Är resande konsult och åker cirka 4000 mil bil under vintern på isiga och snöiga småvägar runt om i landet och då gillar jag bättre regn. (Bara det inte fryser på.) Hade jag haft ett stationärt jobb på kontor hade det fått kommit 2 meter snö och varit -30 från 1 november...

Vintern 2008 var den mildaste vintern någonsin, om jag inte missminner mig! Första (och enda) snön i Göteborg kom 23 mars tror jag och den blaskade snabbt.
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
alle2708
lördag - 11 aug 2012, 18:59
Ort/stad & Landskap: Tibro, Västergötland
Här har det varit +21 som max och cirka +8 som minst under natten. Ganska kyliga nätter men dagarna är ju helt okej. Skulle inte vilja kalla +21 grader för höst
Angående hösten/vintern så ser det osäkert ut. Blir det hösthögtryck eller varannandagsväder återigen...
Kan bli en kall vinter, men NAO-prognoserna svänger och än är det svårt att sia eftersom det är ett par månader kvar.
Om det nu skulle bli en kall vinter, så hoppas jag att det kommer snö också. Frusen mark utan snö är ju inte värst roligt.

[ Redigerat lördag - 11 aug 2012, 19:03 ]
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
beelzebubs
söndag - 12 aug 2012, 19:45
Ort/stad & Landskap: Berg/Skövde & Västergötland
Med en dag som denna så känns både hösten och vintern väääääääldigt långt borta.
Önskar verkligen att detta väderläge håller i sig ett tag till, denna dagen har vart helt underbar.

Landat än Hannes??
Ingen risk för temperatur chock för idag är det garanterat sommar
Tillbaka till toppen
Webbsajt Bookmark and Share
alle2708
söndag - 12 aug 2012, 20:04
Ort/stad & Landskap: Tibro, Västergötland
23 grader som max här.. håller med, men det kunde dock varit lite mindre molnigt på eftermiddagen. Annars helgôtt!
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Hannes1994
tisdag - 14 aug 2012, 14:42
Kanske skulle göra en officiell tråd för sommaren 2012 också månne?
Tillbaka till toppen
Bookmark and Share
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Allt material på sajten är skyddat av upphovsrätt. Copyright 2004-2013 - Johannes Hansson, Blixtar.se
Ansvarig utgivare och chefredaktör: Joacim Ahlstrand (Sunshades)
Rendreringstid: 0.1652 sek, 0.0342 på databasfrågor